To nie koniec listopadowych aktywności naszego klastra i Instytutu Doradztwa. W ramach jednego z projektów przeprowadziliśmy testowanie nowego narzędzia edukacyjnego , którym jest opracowana aplikacja 3D dotycząca pompy ciepła wraz z instalacją. Wykorzystaliśmy do tego najnowsze urządzenia , którymi są okulary VR – Meta Quest 2.
-Model pompy ciepła w wersji 3D , którego pierwowzorem było urządzenie austriackiej Firmy Ochsner opracował nasz ekspert inżynier Wojciech Homa.
-Aplikacja edukacyjna został opracowana przez naszego norweskiego partnera Firmę 3DL Learning A.S z Sandefjord.
-Zajęcia w wirtualnym świecie prowadziła norweska ekspertka Hazel Xavier.
Grupa uczestników testowego kursu to 10 uczniów z 4 klasy o profilu odnawialne źródła energii.
Zajęcia odbywały się 29 listopada w Zespole Szkół Elektrycznych nr 1 Krakowie . Podczas testowania zainteresowani nie tylko zapoznali się z obsługą okularów VR ale mogli zobaczyć pompę ciepła w wersji 3D, zajrzeć do jej środka, zapoznać się z opisami poszczególnych elementów kompletnej instalacji.
W ramach projektu został zakupiony też sprzęt szkoleniowy (10 okularów VR wraz rzutnikiem 3D i komputerami do tworzenia grafiki ) , które posłużą teraz do ćwiczeń praktycznych w szkołach.
Rezultat ? Zupełnie nowe umiejętności i wirtualne wrażenia . Testy wyszły bardzo pozytywnie.
Finansowanie zapewnia program Erasmus + , w ramach projektu pt „Wirtualna rzeczywistość w realnym kształceniu zawodowym” 2021-2-PL01-KA210-VET-000051111
Wszystkim uczestnikom projektu oraz dyrekcji ZSE nr 1 w Krakowie , która udostępniła nam salę do zajęć bardzo dziękujemy !!!!