W ramach jednego z naszych międzynarodowych projektów partnerskich zorganizowaliśmy wyjazd studyjny do Sandefjord w Norwegii.
Przeprowadziliśmy testowanie nowego narzędzia edukacyjnego tj. aplikacji 3D dotyczącej instalacji rekuperacji. Wykorzystaliśmy najnowsze urządzenia i technologie – okulary VR – Meta Quest 2 i Pico 4.🥽 Model instalacji i rekuperatora w wersji 3D, którego pierwowzorem było urządzenie firmy Thessla Green. Opracował je nasz ekspert inżynier Wojciech Homa.
Aplikacja została opracowana przez naszego norweskiego partnera 3D Learning Global
Zajęcia testowe w wirtualnym świecie prowadziła norweska ekspertka Hazel Xavier Grupa uczestników testowego kursu to 8 uczniów z 3 klasy technikum Zespół Szkół Elektrycznych nr 1 w Krakowie w Krakowie o profilu odnawialne źródła energii.
Zajęcia odbywały się w Sandefjord w International School SKAGERAK. Podczas testowania zainteresowani nie tylko zapoznali się z obsługą okularów VR, ale mogli zobaczyć rekuperator w wersji 3D, zajrzeć do jego środka, poznać zasadę działania wentylacji mechanicznej oraz zapoznać się z opisami poszczególnych elementów kompletnej instalacji.
W ramach projektu zostanie zakupiony dla też sprzęt szkoleniowy (okulary VR wraz z osprzętem ), które posłużą teraz do ćwiczeń praktycznych w szkole dla uczniów i nauczycieli.
Rezultat? Zupełnie nowe umiejętności i możliwość pracy w wirtualnej rzeczywistości. Testy wyszły bardzo pozytywnie
Finansowanie ze środków Unii Europejskiej program Erasmus+ , w ramach projektu pt: „Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości XR w kształceniu zawodowym z zakresu wentylacji i rekuperacji”
Wszystkim zaangażowanym w projekt, szczególnie dyrekcji International School SKAGERAK z Sandefjord oraz nauczycielom i dyrekcji Zespołu Szkół Elektrycznych nr 1 w Krakowie oraz członkom klastra BARDZO DZIĘKUJEMY za owocną współpracę!